KŪRINIO KALBOS TYRINĖJIMO PATIRTYS

KŪRINIO KALBOS TYRINĖJIMO PATIRTYS

IVG klasės gimnazistai vėl svečiavosi ir darbavosi  Butrimonių bibliotekoje. Šios dienos veikla buvo skirta pasirinkto lietuvių autoriaus kūrinio kalbos analizei. Gimnazistai tapo trumpalaikio kūrybinio projekto tyrėjais – siekta analizuojant kūrinio problemas atkreipti  dėmesį į meninės kalbos kūrimo procesą.

001       002

003       004

Gimnazistai, vadovaudamiesi nukreipiamaisiais klausimais, surinko informaciją apie kūrinio metriką, išsiaiškino kūrinio temą ir problemą, susipažino su kūrinio anotacija ir atliko teksto analizės užduotis: atpažino skaidžiuosius ir neskaidžiuosius žodžius,  išsiaiškino, kokius gramatinius laikus autorius dažniausiai vartoja pasakodamas apie įvykius,  atpažino  menines priemones (frazeologizmas, aliteracija, palyginimas, epitetas, personifikacija ir kt.), išsiaiškino, kokiais prieveiksmiais apibūdina būdo, laiko, priežasties, sąlygos aplinkybes, apskaičiavo, kiek procentų žodžių sudaro daiktavardžiai, būdvardžiai ar veiksmažodžiai. Pasigilinę į teksto sandaros paslaptis, gimnazistai pasidalino atradimais, paaiškino, kokius pasirinkto autoriaus kalbos ypatumus pastebėjo, kokius vaizdingus veiksmažodžius verta įsidėmėti ir aktyviau vartoti savo kalboje.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja R. Matulevičienė