IVG klasės gimnazistai vėl svečiavosi ir darbavosi Butrimonių bibliotekoje. Šios dienos veikla buvo skirta pasirinkto lietuvių autoriaus kūrinio kalbos analizei. Gimnazistai tapo trumpalaikio kūrybinio projekto tyrėjais – siekta analizuojant kūrinio problemas atkreipti dėmesį į meninės kalbos kūrimo procesą.
Gimnazistai, vadovaudamiesi nukreipiamaisiais klausimais, surinko informaciją apie kūrinio metriką, išsiaiškino kūrinio temą ir problemą, susipažino su kūrinio anotacija ir atliko teksto analizės užduotis: atpažino skaidžiuosius ir neskaidžiuosius žodžius, išsiaiškino, kokius gramatinius laikus autorius dažniausiai vartoja pasakodamas apie įvykius, atpažino menines priemones (frazeologizmas, aliteracija, palyginimas, epitetas, personifikacija ir kt.), išsiaiškino, kokiais prieveiksmiais apibūdina būdo, laiko, priežasties, sąlygos aplinkybes, apskaičiavo, kiek procentų žodžių sudaro daiktavardžiai, būdvardžiai ar veiksmažodžiai. Pasigilinę į teksto sandaros paslaptis, gimnazistai pasidalino atradimais, paaiškino, kokius pasirinkto autoriaus kalbos ypatumus pastebėjo, kokius vaizdingus veiksmažodžius verta įsidėmėti ir aktyviau vartoti savo kalboje.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja R. Matulevičienė