PROJEKTO „ŽAIDŽIU, JUDU, POZITYVIAI GYVENU“ DALYVIŲ PATIRTYS

PROJEKTO „ŽAIDŽIU, JUDU, POZITYVIAI GYVENU“ DALYVIŲ PATIRTYS

bu0     bu3

2021 m. rugsėjo 20 d.. Butrimonių Anos Krepštul gimnazijoje startavo projektas „Žaidžiu, judu, pozityviai gyvenu“, kurio įgyvendinimui lėšų skyrė Šalčininkų rajono savivaldybė. Projekto veikla prasidėjo nuo dailės terapijos dirbtuvių „Mano jausmai mano pasaulis“. Vaikams augant  keičiasi jų jausmai ir fiziniai gebėjimai. Dalykai, į kuriuos anksčiau tarsi jie nekreipė dėmesio, tampa vis labiau svarbesni kiekvienais jų brendimo metais. Stebima, jog dažnai mokiniai nežino, kaip  tinkamai išreikšti savo emocijas, todėl pasitaiko nevaldomų agresyvių emocinių iškrovų. Tėvų ir pedagogų pareiga yra mokyti vaikus ne tik matematikos, bet ir emocinio raštingumo: kaip atpažinti emocijas ir jausmus, kaip juos įvardyti ir valdyti. Emocijos yra vaikų gyvenimo fonas, kuriame jie  gyvena. Emocinis intelektas  – tai, visų pirma, gebėjimas reguliuoti savo emocijas. Nuo jo priklauso, kaip sėkmingai įvardijamos ir išreiškiamos emocijos, kaip kokybiškai prisitaikoma socialiniame gyvenime. Labai svarbu neigiamas emocijas išmokti valdyti ir su jomis susitvarkyti be jokios agresijos ir neigiamų padarinių. Organizuoti dailės terapijos užsiėmimai buvo mokiniams vienas iš efektyviausių būdų išreikšti, įveikti, iškrauti emocijas, jausmus per spontanišką kūrybą, kuri gimsta pačioje slapčiausioje širdies kertelėje.

bu1     bu2

bu4     bu5

Netrukus projekto  dalyviai  grupėmis po 20 mokinių dalyvavo „Duonos kelias“ dirbtuvėse, vyko į žygį Rūdninkų girioje su šiaurietiško ėjimo lazdomis. Šios veiklos suteikė jauniesiems projekto dalyviams naujų patirčių.  Besiruošdami kepti duoną sužinojo, kaip anksčiau prosenelės ir senelės namuose minkydavo kubile tešlą, įkaitintoje krosnyje kepdavo suformuotus duonos kepalus. Žygiuodami Rūdninkų girioje su šiaurietiškomis lazdomis mokėsi taisyklingų judesių, išbandė kvėpavimo technikos rekomendacijas. Be to, gražią rudens dieną praleido gryname ore stiprindami sveikatą.

bu6     bu8

Projekto veiklos buvo tęsiamos. Visiems dalyviams  patiko aktyvūs komandiniai žaidimai kieme,  vaikai, pasidalinę į komandas, aktyviai dalyvavo judriuosiuose žaidimuose, estafetėse. Organizuojant šią veiklą buvo siekiama atskleisti mokinių fizinio aktyvumo stiprinimo svarbą  ir neįkyriai formuoti praktinius emocijų valdymo įgūdžius. Kitą dieną mokiniai dalyvavo renginyje „Kino diena su sveikais užkandžiais“. Vyko filmo „Stebuklas“ peržiūra su savo pačių atrinktais sveikais užkandžiais. Pažymėtina, kad šis filmas labai emocionalus ir priverčiantis susimąstyti apie  gyvenimą, vertybes, savo elgesį. Po rimto filmo peržiūros mokiniai rinkosi į diskoteką, klausėsi muzikos, šoko ir diskutavo. Baigiamoji projekto veikla – „Mandarinų ir sporto diena“. Tądien mokiniai, susiskirstę į komandas, rungtyniavo sporto žaidynėse, vėliau dalyviai buvo apdovanoti prizais, ir kartu smagiai aptarė žaidynių įspūdžius ir skanavo mandarinus.

 

bu7       bu9

Įgyvendinant  projektą mokiniai patyrė naujų emocijų, mokėsi jas atpažinti ir įvardinti, būdami drauge mokėsi pakantumo, sužinojo naujų dalykų apie senelių gyvenimą, mokėsi sveikai  ir pozityviai gyventi.

Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos informacija

Projekto „Žaidžiu, judu, pozityviai gyvenu“ dalyvių patirtys